فاکتور پرداخت

با ساختن فاکتور آنلاین از طریق لینک پرداخت، فرآیند خرید و واریز وجه را برای مشتریان‌تان راحت کنید. چگونه؟ در این مطلب بلاگ آتی‌پِی با چگونگی ساخت فاکتور آنلاین آشنا خواهید شد.

روش‌های رایج دریافت آنلاین وجوه

یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های یک کسب و کار اعم از آنلاین یا آفلاین، روش درست و مناسب دریافت وجوه از مشتریان است. پس از شیوع کرونا و تغییر سبک خرید از حضوری به آنلاین، نیاز به دریافت وجوه از طریق اینترنت بیش از پیش گسترش یافت. شاید جالب باشد که بدانید در دوره کرونا میزان خریدهای آنلاین به بیش از ۶۰٪ افزایش یافت. اولین راهکار برای دریافت آنلاین وجه از مشتری، کارت به کارت است. اما محدودیت‌های کارت به کارت، کار را برای صاحبین کسب و کار سخت کرده است. برخی از محدودیت‌های کارت به کارت به شرح زیر است:

  • سقف پرداخت کارت به کارت روزانه ۱۰ میلیون تومان است که این سقف پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت، ۳ میلیون تومان است.
  • برای مشاهده سوابق تراکنش‌ها نیاز به اخذ گردش حساب و مشاهده تاریخچه واریزی‌ها از طریق اینترنت بانک، اپلیکیشن بانکی و یا مراجعه به پیامک‌های بانک است.
  • علاوه بر این‌ها متاسفانه امکان ارسال فیش جعلی توسط برخی مشتری‌نماها نیز وجود دارد.

روش‌های دیگری مانند واریز وجه با داشتن شماره شبا از طریق سرویس پایا، ساتنا و واریز از طریق اینترنت بانک نیز وجود دارد. اما راهکاری ساده‌تر به نام فرم پرداخت یا لینک پرداخت وجود دارد که با امکانات بیشتر، سرویس بهتری به شما می‌دهد.

لینک پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت شخصی یا لینک پرداخت روشی کاربردی و کم هزینه برای دریافت پول به شمار می‌آید. این درگاه، یک لینک اختصاصی آنلاین است که مشتری شما را به صفحه پرداخت بانکی انتقال می‌دهد که می‌تواند مبلغ و سایر مشخصات مورد نیاز برای یک پرداخت اینترنتی را وارد کرده و بعد از اتصال به درگاه بانک و وارد کردن شماره کارت، رمز دوم  و تاریخ انقضای کارت و CVV2، وجه را به حساب شما بریزد.

ویژگی‌های لینک پرداخت

  • سقف انتقال وجه روزانه با استفاده از لینک، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است و مانند کارت به کارت محدودیت دریافت وجه وجود ندارد.
  • کارمزد هر تراکنش، مبلغ ثابت ۳۰۰ تومان به ازای هر تراکنش است که توسط مشتری پرداخت می‌شود.
  • داشتن یک درگاه پرداخت رسمی، اعتبار بیشتری به کسب و کار شما می‌بخشد و مشتریان‌تان با اعتماد بیشتری خرید خود را نهایی می‌کنند.
  • امکان ایجاد لینک پرداخت همراه با نام و لوگو اختصاصی شما
  • دسترسی به پنل گزارش گیری با امکان رصد لحظه به لحظه تراکنش‌ها، کار شما را به عنوان صاحب یک کسب و کار با کلی مسئولیت ریز و درشت، راحت می‌کند.
  • در لینک پرداخت، شما مشخص می‌کنید که کارمزد از شما کسر شود یا از مشتری شما!

چه کسانی می‌توانند از فرم پرداخت استفاده کنند؟

  1. صاحبین کسب و کارهایی که وبسایت ندارند
  2. دارندگان فروشگاه‌های آنلاین
  3. خیریه‌ها
  4. آموزشگاه‌ها
  5. مدیران ساختمان
  6. صندوق‌های وام و قرض الحسنه
  7. فریلنسرها (افرادی که به صورت پروژه‌ای و مستقل کار می کنند)
  8. فروشگاه‌ها و مغازه‌ها
  9. ارائه دهندگان خدمات
  10. کلیه دارندگان کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب

نحوه دریافت لینک پرداخت

برای ساخت و ایجاد لینک یا فرم پرداخت، کافیست وارد سایت آتی‌پیِ شده و یک حساب کاربری بسازید. پس از ساخت حساب، شماره شبای خود را وارد کرده و درخواست لینک پرداخت بدهید.

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *